Blog dag 9 “Dag 1 kidscamp”

7 augustus 2018 - Kigali, Rwanda

Dag 1 Kidscamp

Vandaag hebben we de eerste dag van kamp gehad met de kinderen. Eerst begonnen we met het verhaal van Jozef die verteld is door Doreen en daarna gingen we in groepjes uiteen om te knutselen. Michael's beste vriend Jean-Marie kwam en daarnaast ook Lucky en Brian (klein kinderen van mama Mini, onze 2-by-2 gezin) kwamen om ons te zien. Hele leuke ochtend dus!
Na het lunchen met de kinderen, mochten ze naar huis. Later op de middag kwamen de tieners. Om de tieners beter te leren kennen, gingen we met hen zwemmen in het buitenbad, lekker verkoelend!
Aankomend bij het zwembad, bleek dat sommige tieners geen zwemkleding bij zich hadden. Ze mochten daardoor het zwembad niet in. Dit was heel sneu, want de helft van de tieners stond buiten het zwembad een beetje treurig te kijken.
Later kwamen we erachter dat er zwemkleding gehuurd kon worden. Wat moesten de kinderen huilen toen Natasja de zwemkleding voor ze ging huren. Ze waren zo blij toen ze het water in mochten, dit was echt mooi om te zien.
Na best een tijd gezwommen te hebben,  werden we opgehaald door een bus die ons naar de YWAM base bracht. Vanaf daar gingen de tieners weer naar huis.
Die avond hebben we rijst met bonen en kool gegeten. De avond hebben we afgesloten met stille tijd. Het was alweer een mooie dag!

1. Janny:
    7 augustus 2018
    Wat sneu dat er kinderen niet mochten zwemmen! En wat goed dat jullie daarna toch voor zwemkleding konden zorgen en die kinderen ook konden meedoen!
  2. Ankelien:
    7 augustus 2018
    Mooi om te lezen.... dat zo iets simpels als zwemkleding weer zoveel geluk op de gezichten van de de tieners kwamen! Toen ik het las werd ik er zelf triest van dat ze moesten kijken hoe lekker er gezwommen kon worden....gelukkig dat ze nog van het water konden genieten!