Blog dag 8 “kanoën, fietsen en pizza”

5 augustus 2018 - Kigali, Rwanda

Zaterdag 4 augustus

Tring tring! 4.30 uur. Naast het geluid van Afrikaans gezang, geklap en gedans, ging ook mijn normale wekker. Het beloofde een mooie dag te worden. Vandaag hoefden we geen werk te verrichten, maar mochten we gaan genieten van twee activiteiten.

5 uur. Ondanks dat ik wat ziekig was, besloot ik mee te gaan. Een reis van drie uur werd voort gezet. We werden verdeeld in twee groepen. De eerste groep mocht kanoën en  de andere groep mountain biken. Ik begon bij het kanoën. Reddingsvest aan, helmen gereed en varen maar. Wat een uitzicht! Maarliefst 10 kilometer lang vaarden we door het mooie landschap met vele plantages en mooi uitzicht op twee vulkanen. Op een gegeven moment moest je je helm op, omdat er een hevige stroming aan kwam. Daar hebben we heerlijk gezwommen. Als je een keer wat anders dan de Rietplas wilt, dan raad ik je deze tocht zeker aan. Na de tocht reden we door naar een afgesproken plek om de mountain bike groep tegemoet te komen en te gaan lunchen. Wat een luxe.

Nu was het mijn tijd om te gaan mountain biken. De groep die dat had gedaan, was helemaal uitgeput. Velen zeiden dat ik dit beter niet kon doen. Het feit dat je wel opgehaald kon worden als het niet meer ging, stelde me gerust. Ik begon aan de race. Dezelfde straat in wilde ik nog terug, want wat fietst zo’n ding vreemd. Maar ik zette de tocht voort. 16 kilometer lang over Rwandese wegen, berg op en af (lees: geen vlakke wegen, verre van). Het was zwaar, maar zonder strijd geen overwinning. Het einde kwam in zicht. Wat was ik blij en opgelucht.

Er restte ons nog één ding vandaag. Geen rijst en bonen, maar een heerlijke pizza! Het was een geweldige dag. Vermoeid reden we naar huis, waar ons bedje op ons wachtte. Morgen begint het kinder-en tienerkamp. Voor nu slaap lekker en totmorgen!

Liefs Britta

1. Frouwk:
    6 augustus 2018
    Britta, een hele andere dag dan de afgelopen week maar wat een indrukken weer. Het woord relaxed komt niet in het woordenboek voor geloof ik... wat een actieve dag. Kan me voorstellen dat het gaaf was om zo met elkaar te genieten van deze dag en wat een heerlijke tractatie.... die overheerlijke pizza. Wat kan zoiets dan lekker zijn... nog een paar dagen te gaan en dan zit jullie avontuur er weer op. Wat gaat het snel.
  2. Annelies:
    6 augustus 2018
    Fijn dat jullie ook even vrij af hadden en konden genieten van de omgeving. Een goede en gezegende tijd gewenst met het kinder- en tienerkamp!
  3. Ina Diemer:
    6 augustus 2018
    Britta, wat een sportieve uitspattingen.
    Respect dat je hebt doorgezet, ondanks dat je wat ziekig was.
    Mooi om te lezen dat jullie zo'n veelzijdig programma hebben.
    Succes en plezier bij het kinder- en tienerkamp, echt jouw ding!
    Voor iedereen veel zegen de resterende dagen en geniet!