Naam:
Foto’s:
218
Video’s:

Over ons

Wij zijn een groep enthousiaste jongeren van Promsion (jongeren van de VBE (vrije baptistengemeente Emmen).

Op 4 juli 2014 zullen wij naar Rwanda vertrekken om daar vrijwilligerswerk te doen de mensen daar te leren kennen, vriendschappen aan te gaan en onze sponsorkinderen bezoeken.

Over onze reis

We zullen met name vrijwilligerswerk doen bij de non-profitorganisatie “Let's Do Something Now”. Zij helpen vrouwen die over het algemeen door armoede gedwongen in de prostitutie werken helpen hun waardigheid terug te winnen en hun kinderen een uitkomst bieden uit hun omstandigheden. Kinderen  van deze prostituees krijgen dankzij dit programma scholing en hun moeders krijgen training in hoe zij weer zelfstandig kunnen worden.

Wij mogen voor deze kinderen  het programma gaan opzetten voor in de periode die we bij hen mogen doorbrengen. Hierin mogen we samen plezier, hen verwennen en de kinderen laten merken dat ze waardevol zijn. We zullen  onder andere met ze knutselen, hen liedjes leren (en zij ons)en  toneel voor ze spelen. Ook krijgen wij de mogelijkheid om hen thuis te bezoeken, en te zien in welke omstandigheden zij leven.

Daarnaast krijgen we de kans om de kinderen die onze jongerengroep sponsort, vanuit “Compassion” te bezoeken en hen en hun families extra verwennen.

Rwanda is een land wat nog dagelijks terugdenkt aan de genocide, de sporen hiervan zijn overal terug te vinden. Solace Ministries is een organisatie die zich inzet voor weduwen en wezen. Na de genocide hebben zij de vrouwen getroost en kinderen opgevangen. Er zijn nieuwe “families” en “communities” gevormd. Wij mogen ook hen bezoeken en meehelpen en meekijken in verschillende projecten binnen deze communities. De organisaties waar wij mee samen werken, werken vanuit het een christelijk oogpunt en van daaruit laten ze de kinderen maar ook hun moeders, de wezen en de weduwen merken dat Jezus van hen houdt en hen waardevol vindt.

We zijn ons er van bewust dat twee weken maar erg korte periode is.Toch willen we onszelf in die twee weken volledig geven, aan de mensen die we mogen ontmoeten. Dat we tot zegen mogen zijn

Bezochte landen

Wij hebben 1 land (1%) bezocht: