Dag 10 “Dag 2 kidscamp”

7 augustus 2018 - Kigali, Rwanda

Kidscamp dag 2

We zijn de dag vandaag gelijk goed begonnen, na het ontbijt was er namelijk worship met de YWAM'ers. Vanuit YWAM is er hier elke maandagochtend van 8 tot 9 een worshipdienst en wij hadden als groep besloten om ook heen te gaan.

Eerst was het de bedoeling dat ik (Doreen) samen met Britta en Noah (Rwandese Noah) de worship zou voorbereiden en leiden, maar door een misverstand ging dat niet meer door, op zich was dat wel jammer, maar het was er echt niet minder mooi om. We hebben heerlijk gezongen en God groot gemaakt. Prachtige nummers als 10.000 Reasons, How Great Is Our God en How He Loves Us en we hebben zelfs een paar Rwandese nummers gezongen. Het was echt bijzonder en God was zo duidelijk aanwezig. Na dat uurtje hadden we weer genoeg brandstof om de hele dag op door te kunnen ;)

Met de kinderen hebben we het vanochtend gehad over dromen. We zijn verder gegaan met het verhaal van Jozef, wat door Maurice en Kagame verteld werd. Na het verhaal en een paar liedjes gingen we weer uiteen in twee groepen. De jongste groep heeft een vlinder gemaakt en met de oudste groep hebben we een droomwolk gemaakt. Alle kinderen mochten hun grootste droom opschrijven en al deze dromen zijn op de wolk gespeld. De wolk zullen we mee terug nemen naar Nederland, zodat we ook thuis kunnen laten zien wat de dromen van deze kinderen zijn en er samen voor kunnen bidden.

Toen de droomwolk klaar was, kregen de kinderen uit de oudste groep nog een giraf die ze kunnen gebruiken om te zien hoe ze groeien. Het is zo mooi om te zien hoe blij al deze kinderen worden van zulke kleine dingen: een leuke knutsel, gewoon een beetje aandacht, een knipoog of een glimlach. Ze moesten eens weten hoe gelukkig ik word van al die glinsterende oogjes.

Met de tieners hebben we het vanmiddag ook over dromen gehad. Op een paar grote vellen papier mocht iedereen opschrijven wat zijn droom was en wat de realiteit volgens hem zal zijn. We hebben daarna in groepjes gepraat over de dromen die we hebben, goede en slechte dromen, en wat we met deze dromen doen. Vragen we God om ons dromen te geven? Vragen we Hem ook om ze uit te leggen? Als laatste heeft Melanie nog haar getuigenis gegeven om de tieners te laten weten dat ze niet op moeten geven.

Na het programma hebben we de dag lekker chill afgesloten met wat worship, chocoladetaart (!) en gezelligheid. De dagen hier zijn lang en toch vliegen ze voorbij...

Groetjes Doreen

1. Janny:
    7 augustus 2018
    Fijn om op afstand je belevenissen te lezen, Doreen. Nog goeie dagen samen daar! En sterkte bij het afscheid!
  2. Frouwk:
    7 augustus 2018
    Doreen, bedankt voor je verslag. Wat een heerlijk begin van de dag is dat geweest.. samen God aanbidden. En wat gaaf te lezen hoe jullie met deze jongeren bezig mogen zijn. Een week om nooit meer te vergeten, voor jullie niet maar ook voor hen niet.
  3. Annelies:
    7 augustus 2018
    Geweldig zo'n dag, die contacten met elkaar en wat jullie elkaar geven over en weer. Dat maakt blijvende indruk. Goddank! Nog een hele goede tijd en heel graag tot gauw want we zijn nieuwsgierig naar jullie en jullie verhalen. Heb het goed.
  4. Henk:
    7 augustus 2018
    Mooi om te lezen dat God jullie in zo’n korte tijdmet elkaar verbindt. Dat jullie komst zoveel voor hun betekent en zijn liefde hierin zichtbaar is. We zien ook uit naar alle verhalen waarmee jullie terugkeren. Het afscheid en de terugreis zullen impact op jullie hebben. Wezullen bidden voor een gezegende terugreis en jullie in Düsseldorf donderdag begroeten.
  5. Ankelien:
    8 augustus 2018
    Zo blij kun je inderdaad worden van die kinderen omdat hun zo blij zijn met die kleine dingen (die het hem doen!) Elke keer weer mooi om te lezen wat jullie daar doen en meemaken. Het afscheid zal zwaar worden denk ik....